tisdag 20 oktober 2015

Eftermiddagar

Det hör med vardagar och eftermiddagarna när man jobbar... Hur hinner man egentligen med ett hinna göra något kul?! 
Som i dag tex. Kom hem från jobbet, fixade lite med papper och fakturor till Robert, lagade mat, åt mat, fixade lite till innan jag gick ut till stallet. 15 härliga minuter i lugnt och ro. När jag kom in var det dags att lägga barnen och när båda väl somnat sen var klockan nästan 20,30 och jag var så.trött! Nu ska jag passa på att sätta mig i soffan och kanske måla naglarna tänkte jag. Sen kom jag på att jag behövde plocka fram kläder till dagis i morrn och fylla på extrakläder i väskorna mm. Men först skulle jag bara skaka sängkläderna. Sen stod jag där vid sängen och hade slängt ut den där Ikea påsen med kläder som ska vikas och in i garderoberna och letade kläder till barnen. Tänkte att jag kan ju lika gärna passa på att vika det oxå. Det måste ju göras liksom. När jag var klar kom jag på att jag hade en tvätt i maskinen som skulle hängas upp och när jag ändå var nere så kunde jag ju lika gärna skriva ut den där fakturan till pappa, skulle bara göra klart den. Nu ska jag bara gå ut med hundarna så går jag och lägger mig. Naglarna orkat jag inte måla längre... När jag går runt och släcker ser jag att blommorna ser lite ledsna ut, bäst att vattna nu när jag kommer ihåg! När jag väl stod och borstade tänderna hade klockan redan hunnit bli 22 och egentligen är jag inte förvånad. Det är ungefär så varje dag ser ut nu för tiden. Förutom i morrn, då är det onsdag och jag ska se på greys. En timme i tv-soffan varje vecka måste jag ju kunna få till i allafall! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar