måndag 30 mars 2015

1 år.

Tänk att vi för ett år sedan hade första natten hemma med vår alldels färska lilla bebis just nu. Då hade hon inte ens ett namn! Tiden har verkligen gått så otroligt fort och jag önska jag kunde spola tillbaka och göra om det sista året. Min lilla bebis blir stor alldels för fort! 
Förra gången jag skrev här var Robert ute på jobb (och det är han även nu!) Under de två veckorna så lärde hon sig först att på riktigt stå utan stöd och sedan även att ställa sig upp utan stöd (dvs utan något att "klättra" på...). Det var sedan favorit sysselsättningen de kommande veckorna. Överallt ställde hon sig upp och lekte med vad det nu var hon fått med sig. Gå var hon däremot Inter speciellt intresserad av, hon stod stilla och var rätt nöjd med det. Men så för kanske fyra veckor sedan (bara några dagar efter hon blev 11 månader) så tog hon sina första stapplande steg. 3-4 st var det och sedan blev det några få steg varje dag, efter någon vecka blev det 5-6 steg och nu sista veckan har det blivit mer och mer för varje dag. Nu är det 10-15 steg är gången om inte ännu fler. I lördags när hon fyllde gick hon från kökslådorna till spisen och mycket mer flera gånger efter det. Mammas stora tjej! Skulle inte bli förvånad om hon går mer eller mindre helt när Robert kommer hem om 1,5 vecka. För min del för hon gärna vänta och vara min bebis ett tag till 😝

Nu ska jag passa på att sova innan hon vaknar här (just vad det gäller sömnen finns det väl lite man kan önska kanske...)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar