tisdag 5 augusti 2014

Sommarlovet slut

Sist gång jag skrev här så hade Rasmus precis gjort sista dagen på dagis innan sommarlovet, idag har han första dagen tillbaka på dagis efter sommarlovet. De här fyra veckorna gick sjukt fort och jag kan inte låta bli att känna att sommaren är över nu. Att det liksom är höst. Ebba ligger för första gången på länge ute i vagnen med en tunn filt över sig och sover. Tidigare i sommar har det varit alldeles för varmt här ute på trappen.. Ja man kan ju verkligen inte klaga på vädret denna sommaren! 
Just när det var som varmast kändes det som om det varit varmt hur länge som helst och att det nästan började bli lite långtråkigt att åka bada. Nu tycker man såklart att sommaren var alldeles för kort och jag önska att jag kunde spola tillbaka tiden lite. 

Idag hoppas vi att hovslagaren kommer och fixar "fötterna" på hästarna och förutom det har jag tänkt ta tag i sånna där tråkiga saker som att skicka in olika blanketter mm. Sånt som jag har en förmåga att glömma hela tiden. Bäst att passa på att fixa nu när jag kommer ihåg!

Sen håller vi tummarna för att sommaren inte är slut riktigt än! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar