måndag 9 juni 2014

Dagbok

I dag var jag och barnen (känns fortfarande konstigt att skriva barnen. Flera barn liksom...) varit i Håbol och planerat inför dopet. Det börjar ju dra i hop sig nu!! 
Det blev ganska sent innan vi var hemma, lite efter nio (21) tror jag. Och då skulle alla grejer som varit med in, hundarna skulle in, Rasmus ville ha kvällsmat och Ebba var hungrig. Sen skulle båda sova och Rasmus behövdes tvättas. Ja det var mycket på en gång men tyckte nog det flöt på rätt smidigt för på en timma sov båda barnen och jag kunde ta med mig vovvarna på en kvällskiss (till brevlådan bara så jag går såklart inga långa promenader med barnen ensamma hemma) 
Sen hamnade jag visst i gungstolen där jag läst inlägg här i bloggen från sommaren när Rasmus var liten. Det är jätte kul att kunna gå tillbaka och kika. Som en dagbok fast med bilder liksom. Jag borde försöka bli bättre på bloggninen nu också så jag kan gå tillbaka och läsa om tiden när Ebba var lite oxå. Men så är det ju det där med internet och att vem som helst kan läsa. Nu är det inte många som läser här men jag vet ju inte vilka som gör det... Kanske skulle man fixa lösenord? Det är ju ändå mest för min egen del jag skriver här.nfast då måste jag ju lista ut hur det funkar så det lär nog ta ett tag. 

Nu ska jag iallafall sova! I morgon efter att Rasmus är lämnad på dags ska jag och Ebba först in en sväng till Bengtsfors sen vidare till torrskog för att städa lite inför en eventuell utlåning av stugan till helgen. 
Robert han är i Norge och jobbar och kommer hem på torsdag igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar