tisdag 25 mars 2014

25 Mars

Som vanligt går tiden fort och det är redan 25 mars! Det kan alltså bli bebis precis när som helst. Det har jag ju vetat ett tag men att veta om något är inte samma sak som att faktiskt förstå det. I går gick det dock upp för mig att det inte måste vara 2 veckor kvar (även om jag nog fortfarande egentligen räknar med det) och det slutade med att jag sprang omkring här hemma igår kväll och skrev listor på vad som behövde göras innan bebisen kommer och vad som måste fixas först.
Nu står vaggan redo i sovrummet och de mest akuta, tråkiga, måstena som att betala räkningar och skicka in papper till försäkringskassan och transportstyrelsen är gjort.

Till transportstyrelsen så skickade jag in nytt kort och underskrift för att få nytt körkort. Det har redan gått 10 år sedan jag fick mitt körkort med andra ord! Jag skulle dock inte rekommendera någon att ta nytt körkortskort höggravid och lite så där lagom extra rund och svullen i ansiktet. Det är liksom omöjligt att få ett bra kort då! Kanske kommer detta körkortet råka gå sönder innan det gått 10 år till...

I går kväll och i morse hade jag massa energi och gjorde som sagt upp en lång lista över saker jag skulle/ska fixa i dag när Rasmus är på dagis. All den där energin försvann dock nu och jag har mest lust att lägga mig i sängen och läsa bok eller varför inte sova? Tror jag får fundera på vilket jag ska prioritera undertiden jag startar en tvätt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar