söndag 12 januari 2014

Trött

Efter 10 timmars plugg i dag ligger jag nu i sängen (och då har jag ändå räknat bort rasterna...). Trött i huvudet är bara förnamnet! Även lördagen gick i pluggandes tecken för min del även om det inte blev riktigt lika mycket som i dag. Började lite senare, slutade lite tidigare och var lite mer ofokuserad men full dag blev det säkert iallafall. I morgon ska vi skicka in examensarbetet inför förslutseminariet som är på onsdag och så mycket som bara går ska vara klart tills dess. Nu har vi nog ganska mycket jobb kvar även efter detta och kommer inte direkt kunna slappna av de kommande två veckorna men i morgon efter lunch, när vi skickat in arbetet ska iallafall jag ta lite ledigt och istället röja och fixa lite snabbt här hemma. Robert har ju varit hemma under helgen och haft Rasmus men dels har vi inte riktigt samma tankar på hur ofta det behöver städas, hur det ska städas mm. Sen har han burit in ved istället. Vilket jag är väldigt glad för. Jag städar mycket hellre än att bara ved! Antagligen skulle inte min rygg och mina höfter uppskatta vedbärande speciellt mycket heller just nu. Jag menar, de protesterar ju rätt fort nu för tiden 
Bilder från vår skogspromenad förra helgen. Ser att de är suddiga nu, vilket är lite konstigt eftersom de inte varit det tidigare? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar