tisdag 3 december 2013

December

Det är ju verkligen jätte mysigt att det börjar dra i hop sig inför jul. Längtar faktiskt samtidigt som jag hoppas tiden inte kommer gå allt för fort för jag vill hinna med så mycket! Baka pepparkakor, lussebullar, göra knäck, julpynta och julstäda. Körde fuskvarianten inför första advent och hängde upp nya gardiner och ställde fram adventsljusstakarna utan att damma och putsa fönster! I know, wild and crazy!

Samtidigt så längtar jag till våren/sommaren. Jag längtar efter att kunna rida och träna som vanligt utan att få ont. Längtar efter att ta en långtur i skogen med hundarna och jag längtar efter brieost! haha. Av alla saker man kan få dille på är det just det man inte får äta som jag vill äta. Men kanske är det just för att man inte får som jag så gärna vill ha just det? Men det är ju liksom ingen ide att gå och längta för mycket för tiden går inte fortare för det. Istället ska jag njuta av alla julförberedelser, se till att få examensarbetet klart (äntligen har vi/jag kommit i gång på riktigt) och sedan ska jag "boa" in mig riktigt ordentligt här hemma i väntan på mars/april.

Skulle behöva tömma kameran på kort också... men inte just nu så det får bli en gammal bild på Rasmus som jag hittade. Tänk att han varit så liten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar