torsdag 7 november 2013

Torsdagstankar

Sitter, som vanligt, vid datorn och ska skriva ihop en liten mall eller plan (eller vad man nu vill kalla det) för vårt examensarbete och på så sätt strukturera upp det lite. Denna mall ska vi sedan skicka till vår handledare och förhoppningsvis tycker han det är ok och så ska vi börja läsa årsredovisningar. Men just precis nu, för en liten stund sedan, tog jag en paus och surfade runt på nätet. Det finns så himla mycket att titta på?! Just i dag kom jag in på en blogg/hemsida som jag vet att jag varit inne på tidigare men just i dag fastnade jag lite längre. Tjejen som driver bloggen har jag läst om på andra bloggar och hon är en duktig fotograf som håller i olika fotokurser online. Tänk vad kul det hade varit att gå något sånt! Nångång kanske jag kan göra det.. :-)

När jag inte slösurfat eller skrivit på min mall så har jag suttit här i soffan med datorn i knät och tittat ut genom fönstret. Det känns just nu lite extra tomt att inte ha hästarna här hemma. Jag vet att de har det bra i Håbol och att det är bra om de står i där nu i vinter. Men jag saknar dem! Visst kan det vara skönt i bland, speciellt om vi varit i väg under dagen eller liknande att slippa gå ut till stallet sent på kvällen, men just nu är jag ju allra oftast hemma vilket så klart underlättar mycket. Jag kan ju åka till Håbol så ofta jag bara vill men det går inte att komma i från att det är lite mer krångligt att åka 3 mil istället för att gå ut genom dörren och så finns de där. Men som sagt. De har det bra där de är och pappa är snäll och hjälper mig med dem så får de komma hem till sommaren istället.

 

1 kommentar:

  1. hallå :) vad roligt att du hittade min blogg och lämnade en kommentar! tycker själv det är kul att följa dom som ska ha ungefär samtidigt som oss så här kommer jag kika in fler gånger :) kramkram!

    SvaraRadera