torsdag 19 september 2013

Dag två.

Dag två på hemtentan och motivation och inspiration är som bortblåst. Det har varit ett återkommande problem de senaste kurserna jag läst (förutom Beskattningsrätten jag läste i Karlstad). Vet inte om det nu beror på att jag läst kurserna utanför programmet och på det sättet inte haft samma kontakt med "klasskompisar" som läser samma kurser och som man kan diskutera med eller om det är något annat. En sak som är säker (och påminn mig gärna om jag glömmer det!) och det är att om jag någon gång ska läsa ett fjärde år så ska det inte bli på distans.

Jag har ända sedan i våras varit jätte peppad att göra klart det sista i skolan nu i höst och sett fram emot det. Men när det sedan började med en massa strul och jag fick veta att de lagt upp kurserna på ett sätt som för mig innebär 150% nu i början gör att det kändes motigt ganska fort. Jag får dock försöka se positivt på det och den tuffa starten gör att det blir lugnare i november och om jag inte hinner med nu så får jag jobba på kompletteringar då. (Att se positivt på det är dock inte alltid så lätt...)
Prio ett får vara att bli klar med examensarbetet, som vi fortfarande inte riktigt kommit i gång med och där vi valt ett ämne där jag just nu famlar lite i mörkret, och det hoppas hoppas jag verkligen att vi ska klara med hjälp av vår handledare som än så länge varit till stor hjälp och har samma tänk på hur man ska lägga upp ett examensarbete som jag/vi har. Bara examensarbetet bli godkänt så löser sig nog det andra också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar