söndag 2 juni 2013

Tydligen så behövs bensin oxå...

Söndag kväll, igen. Denna vecka har gått både fort och långsamt. Helgen har iallafall gått fort! I går var vi på kalas, vi handlade mat och så var jag först på grillkväll och sedan på bergevi. Rasmus han sov hos farmor och farfar. 
I dag har fått vara en hemma fixar dag :-) jag passade på att rida innan jag hämtade hem Rasmus och sedan har vi (mest jag även om Rasmus mer än gärna hjälper till!) rensat ogräs, fixat, donat och lagat mat här hemma. Hade tänkt jag skulle klippa gräset oxå men efter ett varv runt gräsmattan stoppade gräsklipparen. Det är ju lite dåligt batteri på den så jag hämtade sladd och laddare och började ladda den. Undertiden den laddade kom Mikael med deras gräsklippare och klippte resten av gräsmattan :-) jag gjorde ett försök senare att starta den för att köra in den. Den startade men när jag släppte kopplingen dog den. Typiskt när jag är själv att det ska krångla tyckte jag då. 
Bäst den laddar lite till och jag fortsatta fixa med allt möjligt och senare på kvällen när Rasmus somnat och jag hunnit dammsuga, skura, plocka ordning på leksaker både inne och ute var det dags att köra in gräsklipparen. Den startade så klart inte, "tuggade" liksom bara lite. Så jag ringde ner Mikael som hjälp för att "putta" in den. Han provade då att starta den och frågade om det fanns bensin i den. "Ööö, nja jag vet inte..." Fick jag svara på den. Tydligen så är det nåt som gräsklippare behöver för att starta... ;-) behöver jag säga att den startade utan problem när vi fyllt på bensin? 

Passade även på att träna apport med Zacko innan jag gick in för kvällen. Tinade en äcklig trut tills i fredags och fick passa på att använda den i dag oxå då det nog är sista dagen vi kan använda den. Tidigare har han vägrat, och då menar jag vägrat, hålla fågel. framför allt "äckelfågel". I fredags tränade vi på att han frivilligt skulle öppna munnen och vilja ta fågeln. Det gjorde han och jag var jätte nöjd. I dag gjorde han det på kommande och bar den en bit när jag  kallade på honom. Duktig vovve!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar