fredag 7 juni 2013

tankar

Det är många tankar som snurrar i skallen just nu... många tankar som har snurrat hela veckan. Åter igen så får man lite "kastat i ansiktet" att det inte alltid blir som man tänkt. Som jag trott. Jag är nog ganska bra på att planera, tänka, fundera, fantisera och får ofta en ganska tydlig bild av hur jag tror och hoppas det kommer bli. Ofta blir det inte som jag tänkt vilket är helt naturligt. Ibland blir det bättre och ibland blir det sämre. Ibland är första tanken att "det här blev inte bra" men ganska snart efter så kommer man på andra tankar. Ibland tar det dock längre tid att komma på andra tankar, ibland är det jobbigare när det inte blir som man tänkt. Jag brukar säga till Robert "Inget ont utan det har nåt gott med sig..." För tänker man efter så brukar det stämma även om det ibland är lite mer långsökt :-) tvivlar dock på det just nu...

I början på veckan fick vi ett besked som vi väntat på ett tag. Jag trodde jag visste vad det var för olika "alternativ" vi hade att vänta oss. Trodde jag var förberedd på vad det kunde vara. Trodde jag visst vad det "värsta" alternativet kunde vara. Denna gången hade jag fel. Men det blir säkert bra denna gången också. Bara det får sjukna in och gå ett litet tag så man hinner smälta informationen och tänka om. Se fördelarna kanske? För visst måste det alltid finnas något som är positivt?
Först och främst vill jag bara att de närmsta 3 veckorna ska gå fort samtidigt som jag vill stoppa tiden ett litet tag. Snacka om delade känslor! Fredagen om 3 veckor kommer vara en märklig dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar