söndag 30 juni 2013

Ledig...

Söndag kväll och i morrn är jag ledig. Känner mig inte ledig men det är väl det jag är.. Har de senaste veckorna haft en "snart-semester" känsla men nu är den borta, nu när jag väl är ledig. Det är liksom inte samma härliga känsla som det var förra året när jag visste att jag hade fyra veckors semester framför mig. Fyra veckor tillsammans hela familjen. Bästa sommaren på länge ❤ Nu är jag ju ledig mycket längre än fyra veckor och det borde kännas ännu bättre. Men skillnaden mellan "riktig" semester och den jag nu har är att man i vanliga fall har ett jobb att gå till efter semestern. Eller att man  själv valt att sluta för att göra något annat. Nu ska jag visserligen studera till hösten men sen då? Det kommer helt säkert lösa dig men det känns ändå lite tungt. Jag gillade mitt jobb och mina härliga kollegor. Robert har de senare veckorna påpekat att jag brukar säga inget ont utan att det har nåt gott med sig och att det säkert är så nu oxå, lite svårare att tro på det nu men jag brukar ju ha rätt ;-) Det måste bara sjunka in. Kanske saknas den där semester känsla delvis för att Robert inte är ledig? 
Eller kanske kommer den om nån dag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar