tisdag 28 maj 2013

Söndag, måndag, tisdag.

Söndagen blev en utedag, vi rensade ogräs, klippte gräs och fixade. Fick även lära mig hur man laddar gräsklipparen, tydligen har batteriet blivit dålig på den under vintern... 
På eftermiddagen kom mamma och pappa för en morsdagsfika och efter det åkte jag till skåpa för att springa med Cizzi. Det gick väl sådär det sist nämnda. Efter halva vägen trampade jag snett och det blev promenad resten av vägen så här sitter jag nu med en svullen öm fot. Lyckat! 

I går var det sommarfest på dagis, himla tur med vädret hade vi och de är så duktiga barnen! Sjöng fint och dansade gjorde de :-)


Och i dag då. I dag har varit en utefixareftermiddag. Vi har krattat ihop det sista av gräset från när vi klippte i söndags och kört bort med skottkärran, eldat skräp och plockat i ordning ute. 
Rasmus har, förutom att hjälpa mig, även "lekt" med mina blommor... 


Nu är det dags för kvällsmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar