fredag 24 maj 2013

10 hela dagar

Tidigare i dag så vinkade jag hej då till Robert på rygge flygplats. Han skulle då ta flyget till Stavanger där en (två?) kortare kurser väntar under helgen och på söndag flyger han vidare till Trondheim för att jobba en vecka. Troligtvis kommer han hem tisdag om 1,5 vecka. Det är 10 hela dagar, nästan 11 om man räknar tisdagen då han kommer hem. Det känns väldigt länge att tänka nästan 11 dagar så det är nog bäst jag inte gör det!

Undertiden jag körde Robert till flygplatsen så var Rasmus och vovvarna i Håbol. Tyckte jag var smart som tog med hundarna dit så jag kunde passa på att springa en tur med Zacko när jag hade barnvakt. Även om turen i dag inte är lika lång som "flatebyrundan" så är jag nästan mer stolt att jag orkade hela i dag när jag inte hade sällskap/draghjälp då tävlingsskallen i mig gör att jag springer på vilja bara för att inte behöva ge mig först :-)
Så nu kan jag säga att jag på riktigt har klarat mitt första mål att klara springa 5 km, för när jag satte målet att springa 5 km var det ju med tanken att jag skulle göra det själv. (Turen i dag är ca 5,5 km)

Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen. Kommer antagligen somna så fort huvudet hamnar på kudden! Trött tröttare tröttast!




Mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar