lördag 2 mars 2013

Borttappad sko.

Jag har rört bort min sko. Ja, en sko.. Inte ett par utan min ena stall sko. Hade dem på mig i förmiddags när jag körde hästarna till Håbol. När jag kom hem passade jag på att dammsuga bilen när Rasmus ändå sov så sött i bilstolen (han visade inte minsta tendens till att vakna när jag dammsög bilen med den inte så tysta grovdammsugaren) när jag var nästan klar så fick vi lite bråttom och skulle i väg på andra äventyr så med en nyvaken Rasmus som helst ville försätta sova stressade jag in, tog av honom overallen samtidigt som jag tog av mig stallskorna och stalljacka och la på hög i hallen. Sedan skyndade jag vidare in i vardagsrummet för att starta Djungelboken och sedan hoppa i duschen. Full fart tills vi var i väg. När vi kom hem flera timmar senare hade vi även hunnit handla mat och under tiden Robert plockade upp varorna tog jag vara på dammsugare mm som blev kvar i garaget när vi stressade i väg. Än så länge var det inget som saknades. Det var när jag skulle röja i hallen och tänkte bära ner stallkläderna jag började undra. Jackan hittade jag (svårt att missa en föredetta vit typ dunjacka på golvet) vantarna hittade jag (hade dock förstått om dessa var borta, jag menar de är ju lite mindre..) en sko var där men den andra... Ja vart är den andra egentligen!? Den fanns inte i hallen. Hade den kanske ramlat ner för trappen? Nej. Köket? Nej. Badrummet, kanske hade jag hunnit dit innan jag fick av mig skorna? Nej. Rasmus rum då? Vad jag nu skulle gjort där med stallskorna.. Men nej inte där heller. Hur lyckas jag undrar jag? Det är ju inte ens ett par små skor utan stora vinterkängor med högt skaft. Fast jag har ju å andra sidan rört bort en fönsterlampa oxå. Undrar vad som står näst på tur, soffan kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar