onsdag 20 februari 2013

Underbart!

Tog med mig Zacko ut förut för att släppa ut hästarna. Han springer runt gladare än gladast percis som han brukar, äter lite snö och kissar. Hästarna kommer ut, lika glada de och båda två mer eller mindre slänger sig ner i snön för att rulla sig innan de ställer sig för att titta på mig undra varför det tar sån tid att få lite mat. När maten är i hagen och vattnet påfyllt så släpper jag in Zacko och tar ut Tintin. Undertiden han springer runt och busar, nosar och gör det han ska så står jag på trappen. Lyssnar på hästarna som äter mat, fåglarna som kvittar(!), andas in den friska härliga luften (visst är den som bäst nu när det är några få minusgrader!) och tänker att livet är rätt bra ändå. Tänker att vi kanske skulle ta på oss för att gå ut och leka en sväng förs innan vi drar i gång med bullbak... ja, det tror jag blir bra. Så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar