tisdag 26 februari 2013

Härliga åldrar!

Man brukar ju säga att alla åldrar har sin charm och det är verkligen så! Det händer så himla mycket hela tiden och det är just nu en period då man får höra så mycket härliga kommentarer från Rasmus och man märker hur han fantiserar, både när han leker och pratar, och jag undrar ibland vart han får allt ifrån!
Jag vill komma i håg allt sånt där!
Jag vill komma ihåg hur han satt vid bordet i vardagsrummet när han åt kvällsmat idag och låtsades ha en "halstablett" i handen som han svalde ner med drickyoghurt, precis så som man gör när man sväljer en alvedon t ex. Ni vet man håller handen lite kupad med tabletten i och nästan slänger in den i munnen, dricker och "knycker" på nacken bakåt. Precis så gjorde han. Alla sånna små grejer han gör vill jag komma i håg. Jag vill komma i håg hur han formulerar sig när han ska berätta vad han gjort på dagis eller vad riddare Micke gör. Alla kommentarer och funderingar. Det är så mycket man skrattar åt och tror man ska komma i håg men det gör man inte.

Som i går när han fick sitt födelsedagspaket av mig och Robert och grät av besvikelse för att han minsann ville ha ett litet gevär till exempel!
Att det i paketet fanns en grävmaskin var inte mycket värt just då. Trots att grävmaskin varit det enda han pratat om de senaste veckorna (månaderna?)!
Inte ens i dag hade han glömt detta utan kom springande när jag kom från jobbet och frågade om jag inte hade ett paket med mig.,. När jag svarade nej så blev han besviken och arg och sa bestämt: "men jag vill ha ett litet gevär!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar