måndag 28 januari 2013

Helgen

Helgen som varit har varit lite av en prova på helg :-)
Vi började lördagen med att måla i källaren. Rasmus hade en egen roller och målade så det stod härliga till. Detta var visserligen inte första gången han målade men lika kul för det.
På eftermiddagen så åkte vi till rinken i skåpa och provade på skridskor till Rasmus förtjusning (själv behöll jag vanliga skor på.. ) och det gick så mycket bättre än jag trott!
Efter en dag full med aktivitet somnade han i bilen på väg hem från Bengtsfors vid 18.30 och det blev en lugn tyst kväll för mig och Robert.
 
 
På Söndag så var det dags att prova på skidor. Lika förväntansfull var han då och även om han tröttnade efter två åk så tyckte jag han var duktig! Nästa gång blir det kanske 3 åk?
 
 
Vi grillade korv och turades om att åka pulka resten av dagen och det var en trött Rasmus vi satte i bilen på eftermiddagen och det tog inte lång tid innan han somnade. Men eftersom vi var i högheden så blev det en kort vila då vi snart var hemma och väl hemma åt han den största middagsportionen på länge innan han fick sin lördagsgodis-påse som han somnat ifrån dagen innan.
Men det tar på krafterna att vara ute en hel dag och vid 18.30 så bar Robert en sovande Rasmus in i sängen.
Själv var jag duktig och skuttade runt på friskis undertiden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar