onsdag 24 oktober 2012

Vaken!

Vaknade först i morse av vad som lät som en telefon som vibrerade på ett bord. Dock inte mitt bord så samtidigt som jag funderade på vart det kunde vara lyssnade jag efter Rasmus. Som jag såklart inte hörde eftersom jag inte är hemma kom jag på.
Sen lyckades jag somna om och vaknade av ett annat tjut. Högt tjut! Hoppade upp ur sängen och undrade vad f*n det var. En hotell telefon kanske? Glömde de ta bort larmet på byxorna jag köpte i går och är det kanske det som låter? (blir man väckt på det sättet tänker man inte klart) till slut, när jag letat under fåtöljen som stod i hörnet där det lät mest, tittade jag upp och såg ett brandlarm. Aha. Öppnade till korridoren och visst lät det även där. På med första bästa byxor, tröja, jacka och skor sen ut. Nyckel till rummet oxå. Den höll jag på att glömma.
Det var som tur va inget och så fort brandkåren varit här fick vi komma in igen. Tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar