söndag 21 oktober 2012

Söndag

Rasmus sitter på golvet i vardagsrummet och leker samtidigt som han kollar på Pippi Långstrump. Själv plockar och städar jag i köket (trot eller ej men jag är glad att jag inte städade i går, vad skulle jag då gjort i dag?!) Lite då och då hör jag Rasmus: ''vvrrrroommmm mm, ja Karlstad. Ok'' vet inte riktigt vad han leker men någon typ av diskussion har han med sig själv och att vi var i Karlstad i fredags och handlade har satt nån typ av spår :o)

I natt var den grå i farten igen.Vid 5 vaknade vi av ett.. oljud får jag väl säga. Lika förvånade och undrande både jag och Robert tänder vi lampan och ser att min garderobsdörr har ramlat av. Helt normalt. Hade det inte varit för att Zacko en dag i somras ''lyfte'' av samma garderobsdörr så den höll på att krossa ett fönster när vi såg så hade vi antagligen trott att det spökade eller liknande i natt. Vart Zacko var när vi vaknade vet vi inte, han var nog snabb med att flytta sig för att inte vara i vägen när dörren ramlade, och det var ju inte det första vi tänkte på att kolla sådär mitt i natten...

Hur han gör för att lyfta av garderobsdörren då... Troligtvis var det så att den inte var riktigt stängd och att Zacko låg på golvet och ''under'' dörren eller vad man ska säga. För det blir ju som ett mellanrum mellan golv och dörr. När han sedan reser sig upp så lyfter han liksom av dörren. Det är möjligt att en normal hund inte skulle fortsätta att resa sig när de märker att det tar emot men Zacko är inte som andra hundar.
Det var nog så att det var jag som glömde stänga garderoben när jag gick och la mig men det skulle inte vara helt omöjligt att det även var han som öppnade den. Öppna dörrar vet vi nämligen att han kan då han häromnatten öppnade dörren i sovrummet och smög ut för att sedan öppna fodertunnan i köket (han kan mycket den där grå) för att tillslut äta upp Tintins mat som ligger i en glassburk i den stora mattunnan. Hans egen mat som ligger i själva mattunnan den tyckte han inte var värt att sno. Den får han ju ändå tänkte han säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar