måndag 15 oktober 2012

Picknick

I onsdags när vi var lediga jag och Rasmus så var han först en sväng till farmor när hovslagaren var hemma. När jag frågade om han ville åka till farmor en sväng studsade han upp och ner här hemma. Tänk vilken lycka att få leka med farmor!

Med sig därifrån fick han en kaka i plastpåse som han duktigt sparade tills efter lunchen! Jag trodde nog faktiskt att det skulle bli ganska vilda protester och tjat när vi kom hem och han var tvungen att vänta på att lunchen både blev lagad och sen skulle ätas innan det var dags för kaka men icke. Mammas duktiga gosse!

Efter lunchen gjorde vi varmchoklad och plockade ihop bullar och styrde bilen mot torrskog där vi hade picknick i väntan på att Robert med flera skulle jaga färdigt.
Tror både jag och Rasmus tyckte picknick var mycket bättre än att titta på några döda älgar. Att träffa pappa Robert var självklart en höjdpunkt!


Under helgen som varit så har vi haft en speedad duracellkanin som sprungit längs taklistorna hemma.
En duracellkanin som går under namnet Rasmus. Tror han ger denna helgen ett ganska gott betyg då han hunnit med både älgjakt, cykla, bada mm.

Min lilla älskling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar