tisdag 23 oktober 2012

Mot Stockholm

Sitter på tåget mot Stockholm nu. Det var stressig (som vanligt) och man kan väl säga att jag, tidsoptimisten, var ute lite i sista minuten med tanke på att jag när klockan var 12 fortfarande inte hade packat eller mockat till hästarna och att jag just då som bäst skulle börja laga mat. Speciellt eftersom jag skulle åka hemifrån klockan 14 för att hinna med lite olika ärenden på vägen. Tidsoptimist borde, tillsammans med förvirrad, bli mitt andra namn. Emma förvirrad tidsoptimist Aronsson. Vore nåt det!
Men jag kom i väg, lite senare än tänkt, och jag stressade igenom allt som skulle göras och har gått så fort att jag fått ont i fötterna. Det slutade med att jag satt på tågstationen och väntade i 30 minuter. Jag är med andra ord snabb också! (eller bara dålig på att räkna men jag kallar mig hellre snabb)

Nu ska jag andas och kanske läsa lite bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar