torsdag 4 oktober 2012

Mix Megapol

Satt på jobbet i förmiddags och lyssnade samtidigt på mixmegapol. De har just nu en tävling där man kan vinna biljetter och resor (?) till 5 olika artister i olika städer. Just i dag, på förmiddagen, var det biljetter till Bruce Springsteen i Denver de tävlade ut. Någongång där runt en kvart över 11 så sa de att det snart var dags att dra tre stycken personer som har chans att vinna och hade man inte anmält sig så skulle man gå in på hemsidan och göra det. ''Det tar bara 1 ½ minut...'' sa de.
Visst tänkte jag, det är ju sånt man aldrig kommer med på men 1½ minut kan jag avvara så jag klickade in på mixmegapol.se och letade mig fram till tävlingen. Ungefär samtidigt som jag kryssade ner fliken sedan så glömde jag bort detta.
Ända tills mobilen ringer, dolt nummer...undrar vem detta kan vara tänker jag och svarar.
'' Hej det är Madeleine Kihlman på Mixmegapol...'' ööö okey hej?! Då skulle de kolla om det var jag som anmält mig (tydligen händer det att man anmäler någon utan dennes vetskap) Sedan sa hon att jag skulle lyssna på radion då jag var en i ''högen''
Hjälp! Den som är först att ringa av tre namn de nämner får 5 sek på sig att svara på en fråga, kan man den så vinner man. Jag vet ju inget om Bruce Sprinsteen mer än att jag gärna skulle vilja dit! Som tur är har Mia bättre koll så jag förbjöd henne från att gå på lunch. Hon skulle minsann stå bredvid mig OM de sa mitt namn och OM jag kom fram!
Vi googlade på Bruce och tog fram wikipedia sedan sa de namnen.... Emma Aronsson var det tredje! Snacka om adrenalinkick! haha, blev så upp i varv att jag först slog fel telefonnr och fick börja om...var detta missen som gjorde det kanske? eller var det kanske att jag fick vänta på att de sa numret då jag inte hade koll på det? Den som har koll på läget hade säkert memorerat numret då det är samma varje gång... orutin! Ja, hur som helst så var jag inte tillräckligt snabb och det blev inget Bruce och inget Denver för oss.
Tänk så nära men ändå så långt borta!

Denver i slutet på nov hade inte varit fel alls men jag får trösta mig med att det blir Gran Canaria i början på mars i stället, inte fy skam det heller fast vi får betala själva... :o)

1 kommentar:

  1. Elliot får vara på dagis fem timmar dom dagar jag är ledig. 9-14. Sen har jag honom inte på dagis alla mina lediga dagar utan han är oftare ledig med mig. Han går fyra dagar i veckan. Och eftersom att jag jobbar helger då och då och ibland är ledig två-tre vardagar på en vecka så går han på dagis 1-2 dagar och är hemma med mig en. Just som du säger, för att man inte vill att det ska gå för länge innan dom går dit igen. Ibland är jag ledig fredagar och måndagar, och då är han hemma med mig båda dom dagarna och är alltså ledig sammanlagt fyra dagar i rad, och DET kan kännas långt ibland tycker jag. Lite rörigt, hoppas du hängde med:)

    SvaraRadera