tisdag 30 oktober 2012

Måla

I helgen så ''ritade'' Rasmus på väggen i vardagsrummet med sin pistol... lite udda kanske men det var ändå så strecken längs heeeela väggen kom till. Många, långa streck. Tror dock inte det (från början) var avsiktligt från Rasmus sida. Han skulle nog bara dra pistolen längs väggen. (Känns som jag måste tillägga att det såklart är hans leksakspistol i fall att någon skulle fundera på det)
I går morse däremot så hittade Robert Rasmus under bordet i vardagsrummet där han som bäst höll på att måla naglarna. Svarta! Golv, bord och Rasmus var svart. Själv fick jag inte se... konstverket? utan fick istället ett samtal från Robert där han undrade hur man fick bort nagellack.
Tror att jag nästa gång jag målar naglarna ska se till att plocka bort efter mig... Som tur va så fick Robert bort så gott som allt (jag kunde iallafall inte så något när jag kom hem) och även kläderna som Rasmus hade på sig klarade sig.

Kanske ska vi köpa lite mer målarprylar hem och låta honom måla mer under kontrollerade/övervakade förhållande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar