lördag 20 oktober 2012

Karlstad

Vi var i Karlstad igår. Skulle ladda upp lite mer inför vintern. Jacka, vinterskor och stövlar till Rasmus skulle vi bland annat ha. Vinterfodrade stövlar till Rasmus klarade vi av snabbt och lätt på Coop. Hittade även täcke till arrogant där, smidigt. Turbo fick sig oxå ett täcke men det ska jag byta till större storlek.
Jacka till Rasmus däremot var svårare. Det verkar som de flesta ska ha stl 104... När vi väl hittad en jacka i rätt storlek som var fin (jag hade väl kanske velat ha en annan färg dock men vi var 2 mot 1) Då dög den inte när den väl kom på. "den ä för stoor" och "den är INTE bra!" berättade lille herr Henriksson högt och tydligt. Tror de runt omkring tyckte det var ganska underhållande :o) kom fram en gammal dam och klappade mig på axeln och sa att jag skulle köpa den på öppetköp.
Sen hittade vi en annan jacka, som jag tyckte var fin (nu var det Robert som ville ha en annan färg) den tyckte Rasmus var bra. "den är jätte bra" till och med. Men eftersom Robert tycker att svart är alldeles för tråkigt på barn (på ett sätt håller jag med honom.) så köpte vi den aldrig. Men jag tror nog jag ska se om det kanske blir den ändå till slut. Han har ju faktiskt ett par gröna termobyxor och jag vill att det ska matcha :o)

För min egen del så blev jag kär i ett par roströda byxor (Eller vad man nu kallar färgen) och ett par stövlar.
Det bästa med stövlarna var att det även fanns olika skaftstorlekar. När jag kom hem gick jag in nätet och kollade. Då hittade jag ett par till. Nu vet jag inte riktigt vilka jag gillar bäst men jag tror det är de till vänster...
Jag kanske inte kommer köpa någon av dem men drömma kan man ju alltid göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar