onsdag 10 oktober 2012

I-lands glädje

I går morse efter att jag tagit ett kort på Rasmus med telefonen så bestämde sig min Iphone för att den gjort sitt. D v s den stendog. Gghhaaa! Jag tryckte på alla två knappar olika länge och mer och mer frustrerat, jag hade lust att slå den i nåt hårt då jag ett kort ögonblick verkligen trodde det skulle hjälpa. Jag provade att ladda den igen trots att den laddat under natten för vem vet, den kan säkert ladda ur helt på 30 minuter. Här talar vi i-landproblem! Eftersom jag inte ville räkna bort det helt så fick den ändå följa med till jobbet och väl på jobbet mailade jag halebop support och kollade andra alternativ. Hade inte alls lust att lägga massa pengar på en ny iphone men man blir ju lite beroende, men en billig telefon från typ biltema så länge kanske?
Som tur va hade vi en kollega från Karlstad nere hos oss under dagen och han hade varit med om samma sak och fått liv i sin genom tvångsavstängning. Han tyckte jag skulle googla på det då han inte riktigt kom ihåg hur det var... Trodde inte riktigt på att det skulle vara så lätt. Det lät liksom för bra för att vara sant. Sånt flyt kan jag väl knappast ha? Vi har ju inte riktigt haft sånt flyt annars iår. Men helt klart värt ett försök!
Om det är ett i-lands problem att telefonen dör måste det ju vara i- lands lycka när den återuppstår! Det funkade alltså och ingen var nog gladare än jag just då :o)
I dag ska jag försöka se till att korten på telefonen hamnar på datorn och jag ska se till att påbörja projekt "SparaKortenPåDatornPåCdskivor"
Ska bara först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar