onsdag 26 september 2012

Så det kan gå..

Vi bakade ju hallongrottor i går jag och Rasmus. Sen råkade ju jag smaka på lite väl många..När Robert sedan kom hem så var jag noga med att säga att jag minsann inte hade bakat för att han skulle äta upp alla på en gång och när han smakat så ställde jag bort dem. Tanken var ju att inte heller jag skulle äta upp allihop på en gång. Men det där med självbehärskning när det gäller sötsaker är inte min starka sida. Men hur ska jag nu förklara för Robert att det bara finns en sisådär 4-5 st kvar?! Om det inte vore för att han snart är hemma hade jag kunnat baka nya. Kanske kan jag säga att de ligger i säkert förvar tills dess att ju får fika besök? Och att jag ser till att baka nya tills nästa fika besök då såklart. Eller kan jag säga att det kom en tvättbjörn och tog dem? Får klura lite på detta tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar