måndag 3 september 2012

Förvirrad är mitt andra namn.

Skulle göra välling till Rasmus förut. Började med att diska nappflaskan. När det var dags att diska själva ''nappdelen'' så sträcker jag mig efter den, tror jag, men det var viss iphonen jag sträckte mig efter... tur att jag hinner inse detta innan jag stoppar den in under det rinnande vattnet. Kunde ha blivit jobbigt!
Jag diskar sedan den riktiga nappdelen, tömmer upp vatten och tömmer i vällingpulver. Sätter på locket/nappdelen och skakar, tar av locket/nappen och sätter flaskan i micron. Så långt är allt lugnt. När jag värmt den en stund öppnar jag luckan till micron och känner på flaskan. Nu är den nog lagom varm. Ska vara skaka flaskan så värmen fördelar sig jämt i flaskan för det blir det nämligen inte automatiskt. TUR att jag hinner stoppa mig själv innan jag skakar flaskan UTAN lock! Hade kunnat bli jobbigt...



Rasmus och kusin Sanna en dag på ''öa'' i somras :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar