torsdag 13 september 2012

Bra eller dåligt?

Rasmus: Ja lånar din fon mamma?
Jag: jaha, vad ska du göra med den då?
Rasmus: jag ska leka..
Jag: ööhh, ok?

Han tar sig sånna friheter vår son! Kan tillägga att det inte egentligen var en fråga utan han tog telefonen och gick och satte sig i soffan. Självklart vet han precis hur han ska göra för att få fram den app han ville leka med. Vet inte riktigt om jag tycker det är bra eller dåligt?! För även om jag själv tycker det är kul att sitta med telefonen eller dator och till och med gärna sitter framför tv:n på kvällarna så vill jag inte att HAN ska tycka det. Han ska springa och leka och vilja vara ute och leka. Tur att han vill det oxå!
och så var det ju det här med att barn gör inte som vi säger, barn gör som vi gör.

Nu, middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar