torsdag 16 augusti 2012

Ledig.

I dag har vi en ledig dag jag och rasmus. Städ, tvätt och veterinärbesök står på dagens schema. Min plan är att även hinna med lite plugg då det är tentadags till veckan. Och baka en banankaka... (har bananer som börjar bli dåliga och istället för att slänga så tänkte jag baka upp dem)
Troligtvis hinner jag inte hälften av vad jag tänkt, det brukar jag inte. Säger varje kväll till mig själv att jag ska sluta planera, det blir ändå aldrig som jag tänkt.

Vi råkade förresten låsa in bilnycklarna i bilen i går när vi var och badade, precis när vi skulle åka hem och lagt in bollar, rasmus skor mm i bilen. Bilen som hundarna satt i. Blev nog inte ens förvånad. Det är sånt som just nu bara händer oss... En vacker dag kommer vi skratta gott åt allt som strulst för oss det sista.
Bilen stod för övrigt helt i skugga så det var ingen som helst fara för hundarna, och hade vi sett att de mått dåligt hade vi utan tvekan offrat ett fönster på bilen.
Bilen fick vi sedan upp tack vare våra räddare i nöden Mikael, Ann-Lousie och Sanna som kom farandes med våra extra nycklar. Tackar högremakter för att vi iaf hade koll på vart vi hade dem!

Herr Henriksson vill visst ha nåt i skåpet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar