tisdag 19 juni 2012

faalit..

Vi har tutat i Rasmus att det är jätte farligt att gå upp på vägen, för det är det ju faktiskt. Iaf om han skulle få för sig att gå upp dit helt själv och om han skulle få för sig att gå mitt i vägen. Det verkar som det funkar också. Han har sagt flera gånger att det är: faalit vägen. bilar faalit. Nu är det några veckor sedan vi sa detta till honom och vi har inte tänkt så mycket på det, någon av oss. Förrens i dag när vi skulle ut och gå. Jag sätter Rasmus i vagnen och tar Zacko i kopplet och går upp på vägen. ''Faalit'' hör jag då från vagnen. ''bilar faalit vägen'' Jag vill ju inte att han ska tro att det inte är farligt längre så jag håller med, jo det är farligt. Man får bara gå här med mamma och pappa och det är därför man måste sitta i vagnen osv osv man måste gå på kanten och allt möjligt. Men han ger sig inte. Det är farligt och det berättar han de första 15 minuterna. Sedan verkar han ha förstått det här med att gå på kanten för resten av promenaden är han snabb med att peka på kanten och säga att vi ska gå där om jag råkar komma lite långt ut i vägen :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar