tisdag 26 juni 2012

25 augusti = 7 km

Jag har varit alldeles för dålig på att röra mig det senaste och när jag för ett par veckor sedan fick ett ryck och gav mig ut på en lite springtur så hade jag ont i foten flera dagar efter. Inte bra! Så kan man inte ha det. Så jag satte upp ett mål och en plan. Den 25 augusti (hoppas jag inte var alldeles för optimistisk nu!?) ska jag klara av att springa 7 km. Inte jätte långt kan tyckas men för mig som knappt orkar 1,5 km nu är det en utmaning! för att min fot inte ska protestera direkt så har jag nu i ungefär en vecka varit ute på raska promenader, med eller utan barnvagn. Alltid med hund. Tänkte jag skulle försöka komma ut 5 dagar i veckan men gärna mer. Nu i veckan ska jag börja springa korta sträckor och se vad min fot säger om det. Känns det bra tänkte jag öka på det lite allt eftersom. Sen tänkte jag inte envisas med att springa 5 dagar i veckan utan fortsätta med mina promenader och varva lite som det känns bra. (dock springa minst 2 gånger per vecka) Ska försöka träna lite styrka också, speciellt min stackars rygg behöver det men hey. En sak i taget ;)

Håll tummarna för att jag klarar mitt mål!


Bild på mig och Rasmus i påskas :)

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för dig att du ska nå ditt mål och att din fot ska hålla! Fin bild på er två!

    SvaraRadera