fredag 13 april 2012

Halv 6!

Eftersom Robert är på Malaga och jag skulle på konferens i Karlstad i dag så var det en tidig morgon här i morse. Om det är det som var därför eller den eventuella magsjukan som är anledningen till att Rasmus somnade redan 17.30 vet jag inte. Men somnade gjorde han. På golvet! vid 18 försökte jag börja väcka honom eftersom jag vill att han ska somna i kväll. Efter en stund vaknade han till och ville sitta i knät. Sitta och vakna till trodde jag och lyfte så klart upp honom. Han ville dock inte vakna till utan somnade om. I ytterligare ett försök till att få honom att vakna la jag honom på soffan, då brukar han vakna. Brukar alltså. Inte i dag. I dag rullade han runt på mage drog upp benen under magen och låg med rumpan i vädret sådär gulligt som bara Rasmus kan (typ) och sov. och sov. och sov. Trots mina försök till att väcka honom. När klockan var 19.15 och han fortfarande inte var vaken gjorde jag ett halvhjärtat försök och frågade om han ville vakna? svar: nej. ''Vill du sova i sängen'' frågade jag då. ''mmmm'' nickade han då.
Nu ligger han alltså i sängen med en flaska välling och sover. Är helt övertygad om att han kommer vakna lite senare så jag ska passa på att gå ut och göra stallet och rasta vovvarna nu när han ändå sover.
Förhoppningsvis hinner jag plugga lite innan han vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar