fredag 6 april 2012

Glad Påsk!

Det har som vanligt varit fullt upp här hos familjen Henriksson-Aronsson så det var inte förrens 20.30 i kväll som jag kom i väg för att köpa godis till påskbreven. Ute i god tid som vanligt!
Stressar in på konsum utan den minsta plan över vad jag ska ha. Vad ska man egentligen lägga i påskbreven? Hur många påskbrev behöver vi, eller rättare sagt. Hur mycket godis behöver vi? Ingen aning. Så jag plockar lite här, lite där och vips så var korgen full. Nej, inte bara godis. Köpte faktiskt mjölk yoghurt och lite sånt också. Men det blev visst ganska mycket godis också.

Nu, 10 påskbrev senare är det fortfarande en massa godis kvar.... Vi får nog kanske göra några till. i morrn. Vi ska ju ha påskbrev på söndag också (vi firar som vanligt i vår familj några extra dagar..)
Påskbreven har för övrig jag och Robert omsorgsfullt målat nu på kvällskvisten. Rasmus tröttnade nämnligen efter att ha målar två. Känner ingen det där sen jag själv var liten :o)

Nu får vi bara hoppas på bra väder i morrn och att Rasmus vaknar upp pigg, glad och förhoppningsvis utan eller iallafall med mindre feber!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar