tisdag 13 mars 2012

Tomten på McDonalds.

I dag har vi varit tur och retur till Gbg. På vägen hem gick vi in på McDonalds för att äta mat. Det var en "sån där"
dag. En sån dag då hamburgaren hamnade på golvet och Rasmus ramlade av stolen och bet "av" tungan. Det där med att tungan gick av kan vara en lite överdrift från min sida men det hördes lång väg hur hårt han bet i hop när hakan slog i bordet och det blödde ganska tappert från tungan. Men med lite glass (som för övrigt var orsaken till hela olyckan men det är en annan story) så var allt bra igen.

Efter alla små missar så var vi till slut färdiga att åka hem. När vi står och plockar ihop skräpet så tittar Rasmus på en gubbe, herre, man, kalla honom vad du vill. Han står i af i kön. Rasmus kollar som sagt på honom, pekar och säger: "toten! Mamma se toten." toten är för den som inte vet tomten på Rasmus-språk. Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera när jag inser att det är gubben i kön Rasmus kallar tomte.. Så jag står kvar med ryggen mot gubben, försöker hålla mig för skratt och letar efter nåt som jag kan förvilla Rasmus med samtidigt som rasmus upprepar "toten" om och om igen, mamma kollar ju inte liksom! Förhoppningsvis märkte inte "tomten" nåt. :o)
Tomten såg för övrigt inte ens ut som en tomte... Visst, han hade skägg. Ganska mycket skägg. Tjockt skägg i allafall. Men inte så där tomtelångt utan bara en sisådär 5-10 cm och inte heller så där vitt som tomtens skägg ska vara utan mörkgrått.
Tomten var även klädd i arbetskläder och keps. Inte heller det speciellt tomtelikt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar