onsdag 25 januari 2012

sängar och glasögon

Sitter och kollar sängar till Rasmus samtidigt som jag försöker bestämma vilka glasögon jag ska ha. Inte det lättaste. Något av det!


Angående sängarna så kan jag inte bestämma om vi ska satsa på växasäng eller gå direkt på en större... har en så tydlig bild av hur jag vill att växasängen ska se ut så det verkar inte finnas någon att få tag i... men stor säng då. Inte det lättaste det heller! Vi får helt enkelt fundera ett tag till och som alltid annars när man kollar möbler så önskar jag att vi hade massor med pengar. Då hade det lixom inte varit något problem :P


Glasögonen då... har inte fastat för något av de tre par jag tagit med hem för att prova utan har egentligen bara kommit fram till att jag inte gillar glasögon. Det lutar dock mest åt ett par. Inte för att det är de som är snyggast utan för att det är de som känns minst i vägen när jag har dem på mig.

Önskar, förutom pengar, att jag hade ett bredare ansikte så det fanns lite fler glasögon att välja mellan...

1 kommentar:

  1. sv: när vi böt till stor säng så sprang han självklart upp i början, ibland 50 gånger per kväll. Men det gick över sen, han vaknade lite tidigare om mornarna. Men sen när Lo kom så vände allt och helvetet brakade lös. Han skulle inte gå och lägga sig om kvällarna och han vaknade alltid vid 00 på natten och vägrade sova. Så efter några dagar så fick det bli spjälsängen igen. Springet hade med att Lo låg mellan oss, han ville kika till henne och inte alls vara i sitt rum. Han sover i själsängen än idag men vi ska ta tag i det där igen.

    När han springer upp sådär så har vi kört med att första gången så förklarar vi att det är läggdags, han ska sova, mamma och pappa är utanför och vi syns i morgon. Godnatt. Andra gången så har vi bara sagt godnatt sov gott, tredje bara godnatt och gångerna efter det så sa vi ingenting utan vi ledde han bara mot sängen och la han i den. Fungerade bra för oss :)

    SvaraRadera