torsdag 26 januari 2012

Beslutsångest jo, jag tackar

Det är väl ingen nyhet att beslutsångest och jag är goda vänner. Ni kan väl tänka er då att det för mig inte var lätt att välja glasögon! Tre par hade jag med mig hem att pröva och de smakråd jag använde mig av hade ganska delade meningarna kan man väl säga... Det slutade iaf med att jag valde mellan två par. Ett par var bättre på då de var större och bågarna var inte lika mycket "ivägen", dvs de störde inte synfältet lika mycket. Men det andra paret var snyggare. jag velade fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka och kom fram till att par nr 2 nog var helt ok även på.
När jag kom till synoptik tyckte även hon som jobbade där att nr 2 var bäst. När jag äntligen hade bestämt så hittade jag ett fjärde par. En blandning av första och andra paret, eller en blandning av fördelarna med alla tre par jag hade hem, typ.
Det bästa var nästan att dessa var så billiga att de ingick i det avtal som PwC har med synoptik så jag kommer inte behöva betala en krona :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar