måndag 31 oktober 2011

Trots ålder?!

Rasmus är ju ganska bestämd av sig. Inget nytt. Men han har tagit det till en ny nivå. Heeelt ny nivå. Det måste vara detta som kallas trots? Han har inte bara fått mitt ELLER Roberts humör, han har fått båda!
Det i kombination med att han är trött efter långa dagar på dagis gör att det inte alltid är roligt här hemma på eftermiddagarna. Om detta är anledningen till att han blivit dålig på att äta mat på kvällarna eller om det är någon annan fas det vet jag inte. Det jag vet är att han i dag (eftermiddag) nästan inte ätit något här hemma och att jag kommer få gå upp i natt och försöka lura i honom välling.
Bara tanken på det gör mig trött och jag har inte alls kvar någon motivation till att sätta mig med skolböckerna igen.

Men visst är det väl så att sånna här perioder är snabbt övergående?!?! Visst är det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar