lördag 15 oktober 2011

Boby car.

Jag gjorde som jag borde förut och rog med mig Rasmus ut efter vila och mellis. Det blev en promenad bort till kusin vitamin med familj. Min plan från början var att ta barnvagnen. Bara barnvagnen. Men på nåt sätt fick vi med boby caren ut. Och dom som känner Rasmus vet att det finns inget han älskar mer än att köra sin boby car. Så jag ändrade planen, tänkte att han kunde köra bilen till postlådan och därefter sitta i vagnen. När vi kommit ek liten bit blev det ändrat igen. Boby car till postlådan, sitta vagnen på vägen samtidigt som jag bär bilen och när vi lämnar vägen blir det boby car igen. Nästa gång blir det antigen eller. Lika glad som han blev när han fick fortsätta köra, lika arg blev han när jag tvingade ner honom i vagnen. Att köra en barnvagnen med en gosse argare än argast samtidigt som man bär en bil låter kanske värre än det var. Men kul var det inte.

När man pluggar så är 15 okt ett datum som är bra att ha koll på. Då ska man nämligen se till att ha sökt kurserna inför vårterminen. Jag har skrivit upp det i min almanacka. Eftersom 15:e är på söndag skrev jag för säkerhets skull att sista dagen var i går, fredag. När jag kollade almanackan i går (eller var det i torsdags..) tänkte jag att "vad skönt att det redan är fixat" jag behövde alltså inte komma på det i sista stund.
Sen mockade jag till hästarna förut. Kom på att vad då skönt att det är fixat.. Jag har inte alls sökt kurserna! Varför fick jag för mig det?!?! Dum as. Korkat. Väldigt osmart. Typiskt mig. Bäst jag gör det nu direkt. För självklart har jag fortfarande inte gjort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar