onsdag 28 september 2011

Onsdag och mitt i veckan.

När jag startade bilen hemma plingade lampan till tanken. Vilket jag visste att den skulle göra. Sen visar det sig på instrumentbrädan (heter det så??) att vi kommer 20 km. Oooops. Jag ska till Åmål. När jag kommit till "elefanten" säger den 5 km... :s för den som inte vet sår det mer än 5 km kvar då! Jag kommer iaf hela vägen fram trots att det den sista biten står 0. Undrar om jag kommer hel vägen fram till bensinmacken sen?

När jag väl då kommit till tågstationen står där inget tåg inne. Är jag t o m i väldigt god tid är min första tanke? Så klart inte, tåget är bara försenat. Eller inte. Det finns inget tåg. Tåget är utbytt mot buss. *suck* bussen är dessutom full. Nästan. Nu sitter jag allra längst bak i mitten. Där de "coola" barnen satt när man gick i skolan. Jag känner mig inte det minsta cool. Bara trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar