måndag 19 september 2011

Arg!

Den ena tentan jag skrev nu i augusti skrev jag även i våras. Då missade jag på slarfel. Jag lovade mig själv att denna gången, då skulle jag INTE göra några dumma slarvfel. För det finns ju inget som är mer irriterande! Men det gick inte denna gången heller. Jag missade med två dumma poäng. Så fick jag tentan i dag. I en uppgift skulle man räkna ut RE=Rt+(Rt-Rs)*4 sen ni att det är ett PLUSStecken där i början av ekvationen, ser ni? Om Ni skulle ha skrivit av denna ekvation för att använda i en tenta. (ponera även att eran ekonomi de kommande månaderna hänger på denna tenta) hade ni skrivit ett + eller - tecken där efter första Rt?? + tecken? Ja jag tänkte väl det... Men nu är inte jag som er. Nej nej, jag är tvärt emot så jag hittar på. Ändrar om i regler och skriver -. Så klart.
Sa jag att denna uppgift var värd två poäng? Dvs lika många som jag missade på tentan?
Men det e klart. Hade jag inte gjort andra dumma (pinsamma) missar så hade ju inte en sån här liten miss gjort något.

Men. Det finns en fördel med allt detta. Jag kommer bli j*ligt bra på detta tillslut och jag får ju ett studielån som är några tusen lägre!

Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar