fredag 10 juni 2011

Kvällsspänning

Var ute på kvällskissen med hundarna för en stund sedan. (blev såklart senare än jag tänkt...) gick som vanligt upp på vägen, den lilla asfalterade, gick en liten bit och vände på det vanliga stället. Precis när jag vänder ser jag att det kommer något på vägen lite längre fram (inte jätte nära men inte heller långt bort) En hare? Nej, den rör sig inte som en hare. Zacko blir taggad. Väldigt taggad. Tintin taggar fast han inte riktigt vet vad som är spännande. Jag skyndar mig att stanna och snurra kopplena några varv runt händerna för att vara riktigt säker på att inte tappa taget. Risken att det skulle göra vääääldigt ont om Zacko drar iväg är stor. Men hellre det än en lös hund med koppel efter sig som jagar...något... på vägen. I allafall, samtidigt som jag snurrar kopplena säger jag bestämt : BACK. (som i gå bak fast med ck...) först då verkar det dumma lilla djuret fatta att det faktiskt kom någon på vägen och han/hon stannar och tittar på mig. Då ser jag. Det är en grävling! Fy vad jag hatar dessa j*la grävlingarna! Kusin Fredrik, du sköter dig inte som grävling jägare!
När jag ser vad det är hinner jag fundera på vad jag ska göra om den inte vänder? Den blockerar ju vägen ner till huset... Men innan jag kommit på någon lösning vänder den och springer samma väg tillbaka. Phju! Zacko däremot slappnar så klart inte av utan är på helspänn resten av kisseturen och glömmer bort att göra nr 2. Pucko hund. Tur han e söt. :)


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar