söndag 9 januari 2011

uteångest...

Förr var jag ute 30-60 minuter varje dag. Delsför att jag var tvungen eftersom jag hade hästen här. Men ofta blev det mer eftersom hundarna behövde få sina mer eller mindre dagliga långpromenader. De behövder fortfarande komma ut, iaf Zacko. Tintin har nog blivit van vid det lugna livet utan promenader.. bara tanken på att han nästan aldrig få komma ut ordenligt gör mig faktiskt lite ledsen. Han älskar ju att komma ut! Zacko måste få komma ut för att fungera (även om t o m han kräver mindre nu än förr...) men den biten står Robert för.

Förr gick det inte en enda dag utan att jag var ute minst 30 minuter. möjligtvis en dag/mån om jag inte var hemma eller liknande, kanske var jag sjuk. Nu är jag kanske ute en dag i månaden.

Förr var jag så van vid att vara ute att jag nästan mådde lite dåligt och kände mig lite sjuk om jag inte fick komma ut. Nu är jag van att vara inne.

Jag skyller på att det är krångligt med barnvagnen och hund samtidigt (och det är faktiskt inte helt lätt.)
Det känns inte som det räcker för Zacko att gå en koppelpromenad med mig utan han behöver springa i skogen. Detta är mer eller mindre omöjligt med barnvagn och får vänta tills Robert kommer hem. Då är det mörkt och jag vågar inte. Så istället blir det inget alls. Man kan ju tycka då att en koppelpromenad vore bättre än inget och visst. Men Zacko+barnvagn+snö och dåligt väglag = orkar inte ens försöka. Kanske skulle det gå jätte bra?!

För att vara helt ärlig har jag ju inte ens gjort ett riktigt försök. Varför inte lära hundarna att gå med barnvagnen? Jag är helt enkelt för lat. Blir arg när det inte fungerar direkt och ger upp för lätt.

Sen skyller jag på att jag inte har tid och tex måste plugga när Rasmus sover (sen sitter jag i smyg framför datorn och låter tiden springa ifrån mig...)

Hur kan jag egentligen med att sitta här och tycka synd om mig själv för att jag inte kommer ut och få dåligt samvete för att inte Rasmus kommer ut mer?

Frisk luft är bra! Frisk luft är underbart och jag älskar frisk luft!
Skärpning på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar