tisdag 28 december 2010

Mellandags funderingar

Julen är över för i år. Den gick som vanligt tokfort och som vanligt funderar man på varför man egentligen stressar som en idiot för något som så fort är över? Skulle inte julen vara mysigare och trevligare om man slapp all stress? Är inte julen egentligen en högtid då man ska umgås med familjen? Med all den stress som man skapar sig blir det inte mycket tid över till familjen.. fast jag ska inte klaga. Jag har inte stressat alls lika mycket som många andra. Ingen julmat att laga och bjuda på (fick inte ens hjälpa till att laga något trots att jag frågade) ingen gran att pynta och passa, inge tomtar upplockade. Vi fick helt enkelt inte tiden att räcka och istället för att stressa in i det sista bjöd vi hem kära vänner och hade en lugn trevlig kväll dagen innan doppare dan. Granen hade säkert inte fått vara i fred iaf och hade med stor sannolikhet skapat mer frustration är julkänsla. Vi skaffar en dubbelt så fin nästa år i stället.

Och just på grund av julen sitter jag här och drömmer om ett vitrinskåp... Köksskåpen börjar bli fulla. Nej, det var fel, de börjar inte bli fulla. De är fulla. Vi behöver alltså nånstans att förvara ''finporslinet''. Lösningen på de problemet är, om man frågar mig, ett vitt vitrinskåp. Så klart.
I köket ska det stå vilket i sin tur betyder att vi ''måste'' måla om köksbordet så även det blir vitt och för att det inte ska ''skära sig'' så måste vi ju även måla fönstren. Då skulle det ju såklart se jätte dumt ut om vi inte målade taket så det är väl lika bra att ta det när vi ändå är igång. Eller?

Ska bara kolla läget med pappa... sen kan jag ju nämna planen för Robert också. Så slipper han bli sådär jätte förvånad om det nu skulle bli verklighet av min lilla plan. Men det tar vi nån annangång. Är nog ingen stress. Den som väntar på nåt gott..

1 kommentar:

  1. Det här tycker jag är ett fint vitrinskåp http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70176270 Skulle jag vilja ha i vitt :) Drömma kan man ju alltid :)

    SvaraRadera