tisdag 21 december 2010

Avundsjuka

Sitter här, mitt i natten, och gräddar kakor. Baka kakor är kul, grädda dom är en helt annan sak. Förstår inte att det alltid ska ta så mycket längre tid än i min planering?
Borde ta till vara på tiden genom att plocka bort disk och försöka leta upp golvet. Rasmus har nämligen jobbat hårt de senaste dagarna på att få det helt osynligt. Han har lyckats. Men neeää i morrn får det bli. Jag ska sitta kvar här under tiden sista plåten är inne sen ska jag snabbt som ''bare den'' borsta tänderna och hoppa i säng.

I morrn när jag går upp kommer jag få panik över all disk och alla grejer som ligger överallt i hela köket och hallen med för den delen. Antagligen kommer jag inte hitta någon bordsyta att ställa frukosten på.. *suck*

Grejerna i hallen skyller jag på IKEA. Det går verkligen inte att komma därifrån utan massa brahagrejer. Fast så har vi faktiskt shoppat julklappar också... som ska packas in och läggas under granen som vi inte har, än. På onsdag kanske. Hoppas.

Har, trots tidsbrist, blivit så där super sugen på att träna hund också. Vädret kanske kunde vara bättre också. Mycket som går emot det där med hundträning just nu... Anledningen är om jag ska vara ärlig först och främst att jag är trött på att ha en ouppfostrad skällande grå här hemma. Även om jag är löjligt förtjust i båda våra vovvar kan jag komma på mig själv med att vara avundsjuk på de som på riktigt tycker om sina hundar. Så där fruktansvärt mycket. Jag vet ju att jag gör det egentligen men varför tror jag inte det?
Sen är jag nog lite avundsjuk på att Zacko har blivit mer hussesvovve. Skönt, ja. Men förr var det ju ''min'' vovve och det var när jag gick ut han blev helt tokig och ville med. Nu är det tvärt om och jag är nog kanske lite avundsjuk på det också. Kanske är det den biten jag vill ''bota'' genom att träna med honom?
Mycket avundsjuka i kväll tydligen.

Nu är sista plåten klar och efter att jag plockat ut den ur ugnen ska jag springa i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar