måndag 22 november 2010

plast eller papper?

När vi handlar brukar vi alltid köpa papperspåsar. Det bara blir då, det har blivit en vana. Tror det började med att det får plats med i en papperspåse och att det är smidigt när man ska elda skräp. Då kan man ju elda upp hela påsen.
I dag var dock inte papperspåsarna på min sida. Under tiden Robert var hos läkaren så handlade jag och Rasmus mat. När vi kommit halvvägs till bilen med påsen så hör jag hur den börjar gå sönder och duns så ligger alla varor på marken... delar av påsen har jag fortfarande i handen. Lite ledsen och trött står jag och tittar på varorna innan jag vänder vagnen och går tillbaka, mot konsum, och tar en ny påse. Helt utan att betala men jag tyckte de kunde bjuda på den! Går tillbaka till min hög med varor och plockar i, vissa grejer får åka under barnvagnen, och går sedan vidare. Ganska snart börjar det låta om påsen igen. Denna gången var det ett handtag på påsen som gick sönder. Så med påsen under ena armen går jag vidare och försöker ratta bernvagnen men den andra. Inte det lättaste! Önskade just då att jag inte hade köpt massa möjlk.

Roberts läkarebesök då.. han blev skickad till Bäckfors för röntgen av lungor och bihålor. Tydligen har han lunginflammation. (Vilket vi redan gissat) och har fått nya piller att knapra. Nu hoppas vi han snabbt blir bättre, vi ska ju till London till helgen!

Sen kan man säga att jag tvättat bilen och den blev sååå fin. Nu är det inte så att det är jag som stått och tvättat den men jag såg till att det blev gjort. Det enda jag gjorde var att backa på pickupen. Enkelt och bra. Tror iof det är billigare att tvätta den själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar