lördag 16 oktober 2010

Inga bilder..

Har försökt ladda upp bilder i över en timme nu men det vill inte så jag lägger ner, för denna gången.

Denna vecka har varit ovanligt händelserik för att vara händelselös.
Tis- Ons åkte jag och Rasmus till Gbg och myste med Erika. Med oss hem tog vi var sin förkylning....
På Onsdag kväll när jag kommit hem, packat in allt ur bilen, tänt i pannan och lagt Rasmus ringer Robert. Jag tror att han ringer för att säga godnatt. Men tji fick jag.
Efter att han frågat om jag är vaken säger han att Zacko bråkat med en grävling!
Ojdå, lever han? hur skadad är han? måste vi åka till veterinären nu, direkt, mitt i natten? Ja, det var många tankar som helt plötsligt poppade upp i huvudet på mig. Och visst hade han blivit biten men inte värre än att vi kunde ringa veterinären på torsdag morgon. Så på torsdag ringde vi veterinären, igen, och senare på dagen blev det en tur till högsäter.
Men han hade tur vår lille grå! Lite högre upp och leden kunde ha varit förstörd. Istället är det ''bara'' ett sår som kräver lite ompyssling. Han är pigg och glad som vanligt alltså! och halta, det är för veka vovvar...

Bandage ska bytas varje dag för att hålla rent, nemas problemas. Eller? Inget är bara när det gäller Zacko. Tänk er 34 kg ren vilja. En vilja som inte är densamma som vår. När det var dags för bandagebyte i dag ringde vi in förstärkning av kusin Fredrik. TACK!

Vi som skulle på prov nästa helg... Nu är det inte lika säkert längre. Vi får helt enkelt vänta och se hur det läker. Alltid är det nåt!
Jag tycker att vi (Zacko) har otur!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Hamnar du i samma situation i framtiden och vill ha svar så ta en titt på www.veterinaren.nu

    Mvh,

    Carl

    SvaraRadera