söndag 1 augusti 2010

MIn stackars strykbräda...

I vintras hade vi ju rådjur som mer eller mindre bodde på vår gräsmatta till Zackos stora glädje. När snön försvann och rådjuren flyttade kom hararna. Detta tyckte Zacko var ÄNNU roligare! Så länge de sitter still är allt frid och fröjd, men bestämmer de sg för att fortsätta sin tur och leta mer mat (eller vad de nu är ute efter) så blir Zacko helt tokig! Detta hände i dag. Zacko satt i soffan och hade span på en liten söt hare som bestämde sig för att ''smita''. Zacko hoppar då ur soffan och på nåt sätt sladdar han förbi strykbrädan och lyckas få denna att ramla ihop så fästena på under sidan går sönder. Sedan sladdar han vidare mot blommorna i andra hörnet och välter den ena, som faktiskt håller! Antagligen var han påväg in i sovrummet för att fortsätta med sitt span därifrån men mitt uppe i allt brakande så hamnar han i soffan istället.

Jag som nyss hade fått strykbrädan är nu utan igen... Robert tröstade Zacko (som faktiskt blev lite spak) med att vi faktiskt han en tvättstuga och hade den stått där hade det aldrig hänt så han skulle inte ha dåligt samvete. Jag höll inte riktigt med. Jag är ju trots allt inte den enda som ställer/lägger grejer på fel ställe och det gör det ju inte ok att förstöra bara för det, eller?? ;) Jag menar, tänk om jag skulle råka förstöra allt som låg på fel ställe... vad lite kläder Robert skulle ha då :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar