söndag 22 augusti 2010

Andjakt

Nu i helgen har Robert varit ute med Zacko och jagat änder. Efter lite action med avbrutna åror och bryggor samt ett monsunregn kom de hem med en and i går morse. Denna fågel har vi inte tänkt äta men i frysen ska den, hel. Man vet aldrig när man behöver en hel and!
Den låg kvar ute på flaket i bilen tills idag eftersom det är så omständigt, tungt, tidskrävande, jobbigt mm att ta in den och lägga den i frysen. Ok, kanske inte men vi är lata och brukar alltid ''spara'' sånna enkla grejer längre än nödvändigt.
Men förut gick jag ut för att hämta in den. När jag kom in igen låg Rasmus och var lite...orolig? i sin säng så med fågeln i vänster hand (inpackad i en plastpåse så klart) gick jag in och buffade på honom, med höger hand. (Och nej, jag hade inte tagit i fåglen med den handen)
Då somnade han så gott och har sovit sedan dess. Kanske skulle jag ta med fågeln i fórtsättningen för jag hade provat allt jag kunde komma på för att få honom att somna innan det utan framgång... Jag vet ju vart det finns om det skulle behövas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar